11 april 2007

Det finns ju bättre sätt...

I helgen när jag stod ute på vårt landställe och krattade kom jag att tänka på en sak. En sak som egentligen är helt sjuk.
Folk betalar dyra pengar för att gå på gym ett par gånger i veckan.
Målet är bättre hälsa, snyggare kropp och, för vissa, en social aktion. Man kan både prata på och om sin träning, något folk gör vitt och brett.

Vad jag tänkte på var i alla fall att här bor vi i en stad som blir fulare och fulare varje dag, detta på grund av nerskräpning, klotter och allehanda vandalisering. Varför lägger inte folk sin energi på det istället?

Efter en timmas krattande och klippande av buskar var jag slut och fick ta en paus. Träningsvärken sitter fortfarande i, tre dagar senare.

Så; istället för att lägga dyra kronor på ett blankt gymkort borde man kunna ansluta sig till nån organisation som tillhandahåller krattor och andra verktyg för att snygga upp.

Nu är inte jag bättre än någon annan, om jag hade haft karaktären nog att avsätta tid och pengar till träning hade jag antagligen gjort det vid det här laget, men man kanske borde tänka ett steg längre. Eller? Jag vet inte.

Inga kommentarer: