26 april 2007

Ta det onda med det goda...

det är fantastiskt. Ja, alldeles undrbart är det. Sommarvärme, med besked.


Jag vill inget hellre än att bara sitta ute i nån park och sola, kanske dricka en kaffe eller käka glass. Jag älskar våren!


Men...det här är inte rumba, som Tony Irving skulle säga. Jag är ju ett sånt jävla mongo-allergi-barn som vid den här tiden på året mår som allra sämst. Till exempel vaknade jag imorse, tung som 17 i huvudet och med helt igensvullna ögon. det är liksom inte så kul. Jag vill också se sådär solkysst vårfräsch ut men istället får jag går runt och se ut som om jag ar drabbats av världens hjärtesorg med röda ögon, rinannde näsa och flackande blick. Visst hjälper allergimediciner, men bara lindrigt och franförallt med bieffekter som trötthet.


Tur är det väl då att solen verkar som en motpol, den lyfter upp det allergin försöker dra ner. Således är jag på hyfsat humör och försöker gilla läget. Får se hur det mås till helgen då jag tänkte sticka ut till landet.


Nu ska jag snart går från jobbet. det är min näst sista dag här, imorgon är jag ledig och på måndag är det dessutom bara halvdag. Sweet!!!


Ska hänga med Diana på nån uteservering eller i nån park, sen blir det väl middag och senare ikväll ha en bekant utställning på Neu, spännande spännande. imorgon blir det en heldag av möbelletande.


Arrividerci!

Inga kommentarer: