23 april 2007

Fullt ös

Ojojoj, helgen har varit minst sagt intensiv, och då menar jag inte att den har varit fylld av dans, flärd och alkohol. Nej, flytt, ikea, montering, flytt, bygg, flytt, inredning är det som har stått på agendan.

Det började i goda vänners lag med fredagsöl på Rickard och Filippas kontor. Efter det åkte jag hem till Sebbes nya lya på K-holmen där det var lite häng.
På lördagen var planen att gå ill Bukowskis men den gick i stöpet för min mobil dog och Sebbe behövde hjälp med flytt.
Vid tio-snåret stack vi ut till Aspudden för att kolla på en soffa som visade sig vara skitfin. Bogserade hem den till Seb och åkte sen ut till Ikea där Sebbes pappa mötte upp oss för att överse inköp. Blev ett storlass tillbaka till lyan. Männen fick bygga säng, jag organiserade köksytor.
Middag ute hos Sebbes mamma o pappa i Bromma följt av ett flyttlass med kläder och prylar. Blev nerbjudna till AG men jag var så peppad på att styra upp klädförvaring att Sebbe fick smita dit själv en sväng.
Stoffe o Emelie kom förbi med milkshakes vid 2-snåret, stannade nån halvtimma, sen stupade vi i säng.
Igår var vi på ROOM och Grandpa, sen ut till Ikea igen för inhandling av diverse belysning, växter, kuddar odyl. Franke kom förbi på eftermiddagen för att kolla in stället, fäljt av Claes o Eva.
Medan Seb åkte hem för att hämta de sista grejerna lagade jag mat, kvällen tillbringades framför "Oh brother, where art thou" med min käraste och Texas.

Nu är jag asigt sugen på att styra upp min lägenhet också. Den är i katastrofalt skick vad gäller ordning och reda. Måste styra upp nån slags handlingsplan.

1. Vinn ett par miljoner på lotto
2. Gör om lyan från scratch

Hmm, det låter ju inte så svårt.

Inga kommentarer: