10 april 2007

Ja just det

Nu ploppar det upp nya internetsatsningar lite varstans, och även nya irl-satsningar (typ modette).
Typiskt att jag och Karin gått och tänkt på vårt projekt så länge att det nu finns en stor konkurrens, utan att vi ens hunnit sätta vår idé i verket...

Idag fick jag en förhandstitt på Modettes premiärnummer, var med i nån slags undersökning om deras layout och som tack fick man alltså första numret hemskickat. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Den är lite för oglossy för att kännas high-fashion och lite för påkostad för att känans som ett skönt budgetalternativ. visserligen kasnke det är där imellan någonstans de vill fylla en plats men jag har inte saknat en motsvarande utfyllnad.

dessutom kändes upplägget lite väl snurrigt, de vill på nåt sätt för mycket. Det hoppar runt bland sidorna och man hajar inte rikigt vad som är vad. Men det kasnke ger sig efter en noggrannare titt.
Fult omslag tycker jag dessutom, den ser mest ut som den gamla (och av mig saknade!) shoppingtidningen Ruby.

Namnet Modette då... det funkar inte riktigt. Det finns ju redan ett anspråk på den benämningen. En mods-tjej. För snarare tankarna till vespor och sent 60-tal än dagens streetmode.

Inga kommentarer: