4 april 2007

Don efter person

Aaaargh!

det vore så jäkla mycket roligare om kvinnofolk kunde lära sig att klä sig i:
1. Kläder de passar i
2. Kläder de trivs i

Varje dag ser man brudar stylade från topp till tå i exakt likadana kläder som alla andra som är flitiga besökare av www.modette.se, elin klings modesida på www.stureplan.se samt alla andra modebloggar där ute. Det är inte sällan de ser bortkomna ut i dessa kläder då det allt som oftast handlar om plagg direkt kopierade från de senaste bilderna på unga hollywood-celebrities med ätstörningar. Oftast är det inte ens snyggt på dem.

Det finns ju typ 1000 olika stilar att välja och vraka mellan. Man behöver inte köra samma race från topp till tå, man behöver inte slänga sina cityshorts, man behöver inte köpa ett par wayfares, man behöver inte leta ihjäl sig efter en parka/anorak bara för att modebloggarna skriver så.

Standard på alla dess sajter idag verkar vara:
leggings
storskjorta, t-shirt-klänning eller kjol med paperbag-waist
ankelboots/crazy sneakers
parkas (gärna från chloe)
mittbena

husgudinnan heter Carin Wester.

Visst kan jag hålla med om att flera av de här plaggen är fina, vissa kanske till och med finns i min garderob, men var finns personligheten?

Det är allt jag kräver, en liten gnutta personlighet. Ibland får jag påminna mig själv om detta, och när jag gör det så skäms jag en smula.

Inga kommentarer: